Data, data en nog eens data: we leven in een wereld waarin data niet meer weg te denken is. Dat levert ons tal van voordelen op, maar het belang van het veilig opslaan van data en op een veilige manier met elkaar communiceren, wordt steeds groter. Om misbruik van data en de helaas welbekende datalekken te voorkomen, heeft Zivver een platform voor bedrijven en particulieren ontwikkeld waarmee we op een eenvoudige, slimme én veilige manier met elkaar kunnen communiceren.
En dat de vraag naar dit product groot is, blijkt wel uit de groei die Zivver doormaakt: van basisscholen en ziekenhuizen tot gemeentes en overheidsinstellingen, ze gebruiken het platform van Zivver. Als een echte ‘scale-up’ veroveren ze niet alleen de Nederlandse markt, ook internationaal zijn er grote ambities. Maar wanneer je organisatie snel groeit, neemt ook de vraag naar goed personeel toe. Dit is hoe Zivver met Newskool in contact kwam en sinds maart van dit jaar versterken Newskoolers Job en Danny de supportafdeling van Zivver. We gaan met ze in gesprek over hun werkzaamheden en uitdagingen. Ook vragen we aan Justin, Manager Support bij Zivver, hoe de samenwerking verloopt en wat de meerwaarde van Newskool volgens hem is.
Danny: “We werken bij Zivver op de supportafdeling. Daar hebben we dagelijks contact met klanten die vragen over het product hebben of tegen een probleem aanlopen. Wij brengen het probleem in kaart, lossen het op of sturen het door naar het ontwikkelteam.”
Job: “Samen met Danny ga ik inderdaad voor een jaar aan de slag op de supportafdeling. Het is fijn dat we er voor een langere periode aan de slag gaan, want er valt nog veel te leren.”
Job: “De uitdaging zit in de kennis die we moeten vergaren. Om problemen van klanten zo goed en snel mogelijk op te lossen, moet je een zo compleet mogelijk beeld van het probleem hebben. Nu zijn we nog deels – en dat is natuurlijk logisch – afhankelijk van andermans kennis. Maar door de trainingen en informatie die we krijgen, leren we steeds zelfstandiger werken, dat geeft een goed gevoel.”
Danny: “Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik denk daarnaast dat de uitdaging ook ligt in het goed en helder communiceren met andere afdelingen en dan vooral met de engineers van het ontwikkelteam. Als wij namelijk een bug ontdekken, wil je zo snel mogelijk achterhalen wat er aan de hand is en misschien zelfs al een idee voor een oplossing kunnen aandragen.”
“Ik ben onder de indruk van deze mannen! Je merkt gewoon dat ze een hoog werk- en denkniveau hebben: je hoeft ze nooit iets twee keer uit te leggen, ze snappen het gelijk. Daarnaast stellen ze de juiste vragen en maken ze een hele snelle ontwikkeling door. Want vergis je niet: dit is geen eenvoudige job. We werken bij Zivver met vijf platformen voor veilig e-mailen die bestaan uit verschillende lagen. Het is de meest technische supportafdeling die ik ooit tegen ben gekomen: daar heb je simpelweg de juiste mensen voor nodig.”
“Zeker, ik ben zeer tevreden over Newskool. Binnen Zivver werken we grotendeels met vast personeel, maar we zetten ook flexwerkers in, bijvoorbeeld studenten die parttime voor ons werken. Maar binnen de groep flexwerkers weten Newskoolers zich wel echt te onderscheiden. Het basisniveau is gewoon ontzettend hoog en ze beschikken over de juiste skills. En wat ze nog niet weten, pakken ze snel op. Daaraan merk je dat de selectieprocedure van Newskool grondig en streng is. Als organisatie weet je dat je kwaliteit krijgt en dat neemt ons een hoop zorgen uit handen. Daarnaast is het ook fijn dat Job en Danny fulltime bij ons aan de slag zijn: zo leren ze niet alleen snel, ze maken ook écht onderdeel uit van het team.”
Ben jij als organisatie op zoek naar talentvolle en gemotiveerde medewerkers? Newskool detacheert getalenteerde starters op de arbeidsmarkt die fulltime werken en in deeltijd studeren. Benieuwd welke Newskoolers op dit moment beschikbaar zijn voor jouw organisatie of wil je meer weten over onze werkwijze? Bekijk het op hier.