newskool logo
Menu
Dec 2023

Newskool rebranded!

Newskool is fresh, digital en rebranded! Een nieuwe stijl die perfect matcht met wie we zijn en waar we voor staan. Onze Sales en Account Managers Bram en Renée waren van dichtbij betrokken bij de rebranding van Newskool. We vertellen je graag waarom Newskool toe was aan een nieuwe branding, wat er allemaal veranderd is en welke spannende ontwikkelingen er voor 2024 op de planning staan. Benieuwd geworden? Check newskool.nl voor het resultaat!

Newskool rebranded new logo

Een stijl die bij ons past

De wens om Newskool volledig te rebranden bestond al langer. Als bedrijf maak je veel ontwikkelingen en groei door en soms matcht je oorspronkelijke stijl dan niet meer met wie je nu bent. Dat was bij Newskool ook zeker het geval. “Wij zijn een hele toffe club om voor te werken met een enthousiaste, ambitieuze, groep mensen. De oude stijl liet dat veel te weinig zien,” zegt Bram. “Techie, clean, vooruitstrevend, innovatief, maar toch met dat bekende ‘newskool-familiegevoel’: dat moest het nieuwe design uitstralen. Als ik naar het eindresultaat kijk, zie ik dat allemaal terugkomen. Dat is geweldig om te zien,” licht Renée enthousiast toe.  

Alleen de naam is hetzelfde gebleven

Eind 2022 werd er een partij gevonden om Newskool te helpen met een complete rebranding. Er volgden meerdere sessies waarin de wensen van Newskool vertaald werden in een nieuw design. Dat was een flinke klus, want behalve de naam werd alles opnieuw ontworpen: van het logo tot de complete website. Bram: “Wanneer je begint aan zo’n proces heb je geen idee wat het gaat worden – best spannend. Het is belangrijk om de tijd ervoor te nemen. Zo werd in de tweede sessie die we hadden het huidige logo al aan ons gepresenteerd, maar pas in de zevende sessie gaven we er een klap op: ineens klopte het. Ook waren we kritisch, want het is voor ons super belangrijk dat iedereen binnen Newskool zich herkent in onze nieuwe stijl. Gelukkig zijn we met het eindresultaat heel tevreden: dit is wie wij zijn!”

Groei en versimpeling als keywords

Niet alleen aan de buitenkant vinden er bij Newskool veranderingen plaats: ook intern is er afgelopen jaar veel veranderd en liggen er spannende ontwikkelingen op de plank. Zo werd begin 2023 de oude directie vervangen door een nieuwe, jongere directie voor de nodige frisse wind. Ook werd de functie van fieldmanager binnen Newskool opgesplitst in twee nieuwe functies: Account Managers en Talent Managers. Dit om zowel medewerkers als klanten nog meer ondersteuning op maat te bieden. Renée: “We sturen op groei en versimpeling. We willen als bedrijf groeien en nog veel meer mensen met ons kennis laten maken. Bij die groei hoort trouwens ook nog een leuk nieuwtje: we gaan verhuizen naar een nieuw kantoor! Daarnaast proberen we binnen de gehele organisatie processen en systemen waar mogelijk te versimpelen. Ons traineeship zat bijvoorbeeld best ingewikkeld in elkaar en wordt nu een stuk duidelijker.”  

Cultural fit wordt nóg belangrijker

En de doelgroep waar Newskool zich op richt, blijft die dan wel hetzelfde? “De doelgroep blijft hetzelfde, maar we zullen nog scherper zijn op het vinden van de juiste ‘cultural fit’. We hebben altijd een streng selectiebeleid gevoerd, maar we gaan nu nog beter kijken of iemand als persoon goed binnen de cultuur van Newskool past én bij de cultuur van de klant! Het hebben van de juiste mindset, ambities en soft skills bepaalt namelijk grotendeels of iemand succesvol kan zijn bij ons,” legt Renée uit.

Op de planning voor 2024

En ook voor 2024 staan er spannende, nieuwe ontwikkelingen op de planning: zo wordt het traineeship helemaal opnieuw ingericht. Het traineeship dat voorheen vier jaar duurde, is verkort naar twee jaar en daarna stromen Newskoolers in hun derde jaar door in het Newskool Next programma. Bram: “Het nieuwe traineeship wordt een stuk overzichtelijker. In het oude traineeship konden Newskoolers bijvoorbeeld allerlei verschillende extra bonussen verdienen op basis van studiepunten, maar niet iedereen liep daarin gelijk op. In het nieuwe systeem gaat het basissalaris omhoog en ontvangt de Newskooler in Next op basis van het tarief van de klant een bonus: zo wordt het eerlijker, interessanter én een stuk minder ingewikkeld. Ook profiteren Newskoolers in de nieuwe opzet meer als het goed gaat met Newskool. We gaan tot het uiterste met elkaar, maar we vieren ook samen onze successen: dedicate and celebrate!”